Keer terug
Campagne hypothecaire kredieten: simulatietool en klantenmailings

Campagne hypothecaire kredieten: simulatietool en klantenmailings

Goed nieuws, vanaf nu vindt u op de pagina Hypothecaire Kredieten op pv.be een simulatietool. Met de tool krijgen zowel u als uw (potentiële) klanten heel snel een indicatie van de maandelijkse aflossing of het te lenen bedrag. Om ons unieke aanbod hypothecaire kredieten te promoten, voorzien we eind mei/begin juni mailings naar een selectie klanten en verschijnt er een artikel in de nieuwsbrief. Vanaf juni volgt er een mediacampagne om ook niet-klanten te informeren over ons aanbod en eind mei komt er een artikel in de P&V-klantennieuwsbrief. 

Simulatietool om leads te genereren

Eind maart werd de pagina voor hypothecaire kredieten gelanceerd, ter ondersteuning van de campagne. Vanaf nu vindt u er ook een handige simulatietool. We zijn ervan overtuigd dat deze tool zal bijdragen om kwalitatieve leads te genereren. 

De simulatietool gebruikt het tarief voor een eerste aankoop voor eigen gebruik (first time buyers) en houdt rekening met het afsluiten van een brand- en schuldsaldoverzekering bij P&V. Zo krijgen uw klanten een indicatie van de maandelijkse aflossing of het te lenen bedrag op basis van het meest recente tariefrooster (momenteel tariefrooster nr. 96).

Via de webpagina kunnen geïnteresseerde klanten nu ook onmiddellijk een afspraak maken bij een P&V-kredietbemiddelaar die geaccrediteerd is om te bemiddelen bij het afsluiten van een hypothecair krediet.

Een duwtje in de rug via de media

De mediacampagne start op 1 juni. Meer details over de campagne en het ondersteunende commerciële materiaal volgen tegen eind mei. 

Klantenmailings

In de loop van mei en juni zullen we centraal mailings naar een selectie van uw klanten versturen. In een eerste mailing richten we ons tot jongere klanten (geboren tussen 1990 en 2006) die de specifieke doelgroep vormen voor hypothecaire leningen met langere looptijd tot maximaal 40 jaar.

In de tweede mailing richten we ons op oudere klanten (geboren tussen 1960 en 1975). Dit is de generatie die mogelijk kinderen of kennissen heeft die tot de jongere doelgroep uit de eerste mailing behoren.

Omwille van juridische redenen moeten we bij de ondertekening van deze mailings een onderscheid maken in functie van het feit of er in uw agentschap een geaccrediteerd kredietbemiddelaar aanwezig is om te bemiddelen bij het afsluiten van een hypothecair krediet. Voor erkende kredietbemiddelaars vermelden we de naam en de contactgegevens van het kantoor. Dit is niet toegestaan voor kantoren die deze erkenning (nog) niet hebben. In dat geval wordt de e-mail verstuurd uit naam van P&V Verzekeringen. De klanten die de mail ontvangen kunnen via de website contact opnemen met een erkend kredietbemiddelaar. 

Hier vindt u een voorbeeld van de mailingteksten: versie jongere klanten en versie oudere klanten.