Bijstand aan personen

Raakt u of één van uw gezinsleden ziek of betrokken bij een ongeval in het buitenland? Eén telefoontje volstaat om verder geholpen te worden, 24 uur op 24 en 7 dagen op 7! We zorgen op onze kosten voor:

  • het vervoer of repatriëring van de zieke of gekwetste verzekerde;
  • de terugreis van de gezinsleden naar België;
  • de terugbetaling van de medische kosten in het buitenland (tot 50.000 euro per persoon);
  • het opsturen van uw geneesmiddelen en bril (als niet beschikbaar ter plaatse).

Als de zieke of gekwetste langer dan 5 dagen gehospitaliseerd moet blijven, regelen en betalen we het vervoer van een familielid en zijn hotelkosten (met een maximum van 5 nachten aan 70 euro per nacht).

Extra voordelen

Uw bijstandsverzekering kan in het buitenland ook zorgen voor:

  • vervroegde terugreis naar België bij overlijden van een familielid;
  • financieel voorschot bij onvoorziene, dringende moeilijkheden;
  • een tolk bij ernstige moeilijkheden;
  • psychologische bijstand na een traumatisch incident.

In geval van overlijden

Overlijdt u of een van uw gezinsleden in het buitenland dan regelen en betalen wij:

  • het vervoer van het stoffelijk overschot tot de begraafplaats in België;
  • de begrafeniskosten als begrafenis of crematie in het buitenland;
  • de terugreis van de gezinsleden naar België.

Bijstand na ongeval

In België

Na een ongeval met de wagen zorgen wij voor pechverhelping of het slepen (op onze kosten) naar de dichtstbijzijnde garage. Van zodra de herstellingsduur langer dan 2 uur duurt, hebben u en de andere inzittenden recht op één van de volgende garanties:

  • terugreis naar huis;
  • voortzetting van uw reis;
  • een overnachting in de buurt van de garage;
  • een vervangwagen gedurende maximaal 5 dagen (maximaal 10 bij diefstal).

In het buitenland (de landen op uw groene kaart)

Na een ongeval met de auto zorgen wij voor pechverhelping of het slepen (op onze kosten) naar de dichtstbijzijnde garage. Van zodra de herstellingsduur langer dan 24 uur in beslag neemt, hebben u en de andere inzittenden recht op één van de volgende garanties:

  • repatriëring naar België;
  • voortzetting van de reis;
  • verblijfskosten (tot 70 euro per persoon per nacht, maximaal 5 nachten);
  • vervangingswagen gedurende maximaal 10 dagen.

Bijstand bij pech

Hebt u autopech, bijvoorbeeld een rokende motor of een lekke band? Tankte u de verkeerde brandstof? Onze pechbijstandsdienst helpt u in al die gevallen meteen uit de nood, 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 in binnen- én buitenland.

Pechverhelping

We sturen een hersteller die uw wagen meteen probeert te herstellen. U betaalt alleen de eventuele wisselstukken.

Sleepkosten

Kan uw voertuig niet onmiddellijk hersteld worden? Dan slepen we het naar de dichtstbijzijnde garage.

Van zodra de herstellingsduur 2 uur in België en 24 uur in het buitenland overschrijdt, regelt en betaalt P&V Verzekeringen één van de volgende prestaties:

  • uw terugreis naar huis;
  • het verderzetten van uw reis naar uw bestemming;
  • een overnachting in de buurt van de garage of;
  • een vervangwagen gedurende maximaal 5 dagen (maximaal 10 in het buitenland).

Meer weten over de bijstandsverzekering van P&V?

Bij P&V Verzekeringen kunt u rekenen op een prima bescherming en service wanneer u pech hebt of in nood bent. Uw P&V agent vertelt u er graag meer over.

Wettelijke vermeldingen

  • Het contract voor deze verzekering loopt 1 jaar, en wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd.
  • Om uw risicoprofiel te bepalen, passen we enkele segmentatiecriteria toe.
  • Alle dienst- en productinformatie op deze website is onderworpen aan de regels van het Belgische recht.
  • Op deze verzekering zijn een aantal uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden in verband met het verzekerde risico van toepassing. We raden u aan om de algemene voorwaarden van deze verzekering aandachtig te lezen. U vindt ze terug op deze site en ze zijn ook beschikbaar bij uw P&V-adviseur.
  • Als klant wordt u beschermd door de MiFID-gedragsregels.
  • Als u een klacht of opmerking hebt, kunt u uw P&V-adviseur of de dienst Klachtenmanagement contacteren.
  • Voor advies op maat of een verzekeringsaanbod kunt u terecht bij een P&V-adviseur.
  • De algemene voorwaarden ontdekken.