Kies deze zomer voor de nieuwe digitale Fietsverzekering van P&V

Gepost in: Vakantie Fiets

Image of the blog article

Zes goede redenen om een Fietsverzekering bij P&V af te sluiten

Met een stadsfiets, elektrische fiets, mountainbike of ander zacht vervoermiddel verplaatst u zich snel en gezond, zowel in de stad als op het platteland. Maar hebt u er al eens aan gedacht om uw fiets te beschermen tegen diefstal en stoffelijke schade? Zo geniet u de komende (zomer)maanden met een gerust hart van al uw fietstochten.

Ontdek P&V Fiets, een verzekeringsformule die net zo eenvoudig is als uw favoriete streaming-app. U sluit deze fietsverzekering volledig digitaal af, met wat hulp van uw P&V-adviseur, en al na enkele minuten hebt een flexibel abonnement dat maandelijks via uw kredietkaart wordt gefactureerd.

Wist u trouwens dat P&V Fiets amper enkele dagen na haar lancering al de DECAVI-trofee van de Innovatie 2020 in de wacht sleepte? Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door een jury van professionals uit de verzekeringssector. Maar wat maakt deze verzekering zo uniek? Wij geven u alvast zes goede redenen om er deze zomer op uit te trekken met een fietsverzekering van P&V op zak.

Lees hier het volledige Persbericht van DECAVI

De troeven van de fietsverzekering van P&V

Waarborgen diefstal, stoffelijke schade en bijstand standaard inbegrepen

In de basisformule van P&V Fiets zijn de waarborgen diefstal, stoffelijke schade en bijstand standaard inbegrepen voor u en alle personen die onder hetzelfde dak wonen. Op deze verzekering is een eenvoudige en unieke vrijstellingsformule van 100 euro van toepassing. En wie een volledigere dekking wenst, kan optioneel de waarborgen lichamelijke schade en rechtsbijstand onderschrijven (in samenwerking met Arces).

Voor alle types fietsen en zachte vervoermiddelen

Klassieke of elektrische fiets, klassieke of elektrische step, bakfiets, hoverboard, zelfbalancerend voertuig, klassieke of elektrische rolstoel … voor al deze voertuigen bent u gedekt.

Een digitaal proces

In amper enkele minuten bent u verzekerd en ontvangt u uw verzekeringscontract. U beschikt bovendien over een persoonlijke klantenruimte waarin u zelf eenvoudige verrichtingen kunt doen, zoals een schadegeval indienen of uw kwitanties raadplegen.

Een maandelijkse abonnementsformule

U bent verzekerd met een flexibel abonnement dat maandelijks via uw kredietkaart wordt gefactureerd. Eenvoudig en efficiënt. Makkelijk en zonder zorgen!

P&V, een geëngageerde verzekeraar

Zachte mobiliteit gaat samen met preventie en veiligheid. P&V verbindt zich ertoe een financiële bijdrage te leveren aan GRACQ en Fietsersbond, twee verenigingen die zich inzetten voor de uitbouw van zachte mobiliteit, en dit voor elke klant die gedurende twaalf maanden schadevrij blijft.

Uw veiligheid en uw fiets, onze prioriteit

We bundelden onze krachten met twee partnerorganisaties, PROVIZ et HEXLOX, om niet alleen uw veiligheid beter te garanderen als u zich met de fiets verplaatst, maar ook die van uw fiets. Als klant van P&V Fiets krijgt u interessante kortingen op de producten van onze partners.

Vragen over deze verzekering?

Ontdek de troeven van deze gloednieuwe verzekeringsformule op onze website of neem contact op met een van onze P&V-adviseurs. Zij bezorgen u graag de juiste informatie, aangepast aan uw situatie. Vind hier een P&V-adviseur in uw buurt.

Uitsluitingen en beperkingen

Op de verzekering P&V Fiets zijn uitsluitingen en beperkingen van toepassing. Hierna enkele voorbeelden die u ook terugvindt in het informatiedocument van dit product.
Ongeacht de gekozen formule vergoedt P&V in geen geval:

  • Schade als gevolg van de deelname aan wedstrijden, snelheids-, uithoudings- en regelmatigheidscompetities, of opgetreden tijdens de training voor dergelijke competities.
  • In het kader van de waarborg stoffelijke schade:
    • schade als gevolg van slijtage, mechanisch defecten of constructiefouten;
    • schade aan de banden, de batterij of verwijderbare accessoires, tenzij ze samen met andere gedekte schade werd veroorzaakt.

Er bestaan beperkingen en verhaalmogelijkheden:

  • De bijstand is beperkt tot twee keer per jaar
  • Voor de waarborg rechtsbijstand bedraagt het maximumbedrag 50 000 euro, maar dit wordt teruggebracht tot:
    • 25 000 euro voor de strafrechtelijke borgsom en het geldvoorschot;
    • 15 000 euro voor contractuele geschillen.

Wettelijke bepalingen

  • Het contract voor deze verzekering wordt afgesloten voor een periode van één jaar en wordt elk jaar stilzwijgend verlengd.  
  • Om uw risicoprofiel te bepalen, hanteren we enkele segmentatiecriteria
  • Alle informatie over de diensten en producten op deze website is onderworpen aan de regels van de Belgische wetgeving.  
  • De verzekering P&V Fiets is onderhevig aan uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden die van toepassing zijn op het verzekerde risico: alvorens deze verzekering af te sluiten, adviseren wij u kennis te nemen van het informatiedocument van dit product en de algemene voorwaarden van toepassing op deze verzekering beschikbaar op deze site of via uw verzekeringstussenpersoon.  
  • Als klant bent u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen.  
  • Als u een klacht of opmerking hebt, kunt u contact opnemen met uw verzekeringstussenpersoon of de afdeling Klachtenmanagement.  
  • De gegevens van de dienst Klachtenmanagement van Vivium zijn:
    • e-mail: klacht@pv.be.
    • post: Klachtenmanagement van P&V, Koningsstraat 151, 1210 Brussel
  • U kunt de Ombudsman van de Verzekeringen contacteren via www.ombudsman-insurance.be
  • Neem voor persoonlijk advies of een verzekeringsofferte contact op met een verzekeringstussenpersoon.  
  • U kunt ook de volledige juridische informatie raadplegen.

 

Dit document is een reclamedocument met daarin algemene informatie over de verzekering P&V Fiets ontwikkeld door P&V, een merk van P&V Verzekeringen, en waarop het Belgische recht van toepassing is. Op deze verzekering zijn uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden in verband met de verzekerde risico’s van toepassing. We verzoeken u dus om de algemene voorwaarden en de IPID–fiches aandachtig te lezen vóór de onderschrijving. Ze zijn beschikbaar op de website www.pv.be of op eenvoudig verzoek bij een P&V-adviseur. De verzekeringsovereenkomst wordt aangegaan voor één maand met stilzwijgende verlenging.

Bij eventuele klachten kunt u contact opnemen met een P&V–adviseur, uw bevoorrechte gesprekspartner voor al uw vragen. Hij/Zij zal alles doen om u zo goed mogelijk te helpen. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de dienst Klachtenmanagement van P&V die uw klacht of opmerking zorgvuldig zal onderzoeken. Deze dienst zal de verschillende partijen trachten te verzoenen en naar een oplossing zoeken. U kunt contact opnemen per post (Klachtenmanagement, Koningsstraat 151, 1210 Brussel), via e–mail (klacht@pv.be) of telefonisch (02/250.90.60). Als u niet akkoord gaat met de voorgestelde oplossing, dan kunt u zich wenden tot de Ombudsdienst van de Verzekeringen (de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel), telefonisch 02/547.58.71 of via e–mail (info@ombudsman-insurance.be) (www.ombudsman-insurance.be).

Als klant bent u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen. Voor persoonlijk advies of een verzekeringsofferte neemt u best contact op met een van onze adviseurs. U kunt ook de volledige juridische informatie raadplegen.

Nieuwe artikels