Volg de expertise en reparatie van uw auto in realtime

Gepost in: Voertuig

Image of the blog article

Een schadegeval met uw wagen? Volg in realtime de herstelling op

Raakte uw auto beschadigd na een aanrijding of ongeval? In dat geval moeten we de omvang van de materiële schade en het bedrag van de schadevergoeding waarop u recht hebt bepalen. Hiervoor doen we altijd een beroep op een erkende hersteller en vaak ook op een expert.

Wat zijn de conclusies van de expert? Hoe wordt uw schade vergoed? En hoe vlot de herstelling van uw wagen? Voortaan kunt u na een schadegeval met uw auto in realtime volgen hoe de expertise of herstelling verloopt. En dat vanaf de opening tot de afsluiting van uw dossier. Hiervoor ontwikkelde P&V samen met de firma Informex het digitale platform Timeline, een nieuwigheid op de Belgische markt.

Om Timeline te kunnen gebruiken, geeft u ons bij het openen van uw dossier uw e-mailadres door. Zo kunnen we u live updates sturen. In eerste instantie via e-mail, daarna ook per sms en vanaf september 2018 via Facebook, Twitter of Whatsapp: aan u de keuze. Deze updates consulteert u vanop uw computer, tablet of smartphone.

Hoe werkt Timeline?

  • Na een ongeval waarbij uw wagen beschadigd raakt, vult u ter plaatse het Europees aanrijdingsformulier in en bezorgt het samen met eventuele andere bewijsstukken binnen acht dagen aan uw P&V-adviseur. Vervolgens wordt elektronisch een expertiseopdracht aangemaakt en doorgestuurd naar uw garage en/of naar de expert.
  • Bij het openen van uw schadedossier geeft u aan uw P&V-adviseur het e-mailadres door waarop de firma Informex, onze partner voor schadebeheer, u kan contacteren. Even later ontvangt u op dit adres een welkomstmail met een link naar uw Timeline:

  • Als u op Timeline bekijken klikt, maakt u kennis met Tod, de kikker. Hij helpt u bij het gebruik van dit platform en verzamelt in een eerste schermpje uw contactvoorkeuren. Vul hier in via welk kanaal u de updates over uw dossier wilt ontvangen. Maak uw keuze en ontvang updates op alle sleutelmomenten van uw expertisedossier.

 

Een primeur voor België

Het Timeline-platform is een primeur. Voorlopig is P&V de enige verzekeraar in België die op deze manier klanten (die dat wensen) informeert doorheen het volledige expertise- en reparatieproces. Om dit te kunnen doen, integreerden we 3 500 herstellers en 400 expertisebureaus in dit platform.

Net zoals bij aankopen op sommige webshops, wordt u regelmatig op de hoogte gehouden van de vorderingen in uw dossier. In schadedossiers gebeurt dat op sleutelmomenten, zoals de lancering van de expertiseopdracht, de opmaak van het bestek door de hersteller of de reparatie van uw voertuig. Maar er is meer: via Timeline kunt u problemen met de prestaties van de hersteller of expert meteen signaleren. En hoe beter u en wij worden geïnformeerd, hoe beter en sneller we uw schade kunnen regelen.

Bovendien kunnen we met Timeline na afsluiting van uw dossier polsen naar uw ervaring als klant. Dat doen we aan de hand van een enquête. Op basis van uw feedback sturen we onze service bij waar nodig.

Vragen

Hebt u tijdens de expertise- of reparatieprocedure toch nog vragen, dan kunt u terecht bij uw P&V-adviseur. Hij beschikt over een eigen module waarmee hij het verloop van uw dossier mee kan opvolgen en u op elk moment kan bijstaan.

 

Lees meer:

Auto-ongeluk gehad, wat nu?
Van aangifte auto-ongeluk tot schadevergoeding: welke stappen?

Nieuwe artikels