Nieuwe Non-Life-release met belangrijke verbeteringen

P&V blijft continu werken aan de gebruiksvriendelijkheid van onze platformen en ons productaanbod. Op basis van uw opmerkingen en feedback lanceerden we afgelopen weekend dan ook een update van onze Non-Life-platformen met enkele belangrijke verbeteringen.

16 juni 2024

Meer lezen

Gepost in:

Hernieuwd partnership met Keypoint – nu met Engelse vrijstelling

P&V bevestigt haar vertrouwen in Keypoint als partner voor herstel in natura. Om deze samenwerking kracht bij te zetten en om de klantentevredenheid te verbeteren, sloten we een nieuw kwaliteitscharter af voor de afhandeling van schadegevallen en het herstel in natura. Bovendien passen we, bij ontvangst van de herstellingsfactuur, het principe van de Engelse vrijstelling toe, zodat de contractuele vrijstelling voor uw klant wegvalt.

3 juni 2024

Meer lezen

Gepost in:

ClaimCenter in de cloud - infosessies

In het weekend van 15 en 16 juni verhuist ClaimCenter naar de cloud. Dankzij deze upgrade, kunnen we u in de toekomst een nog betere service bieden. Maar geen nood, behalve een nieuwe look & feel, verandert er voor u erg weinig.

30 mei 2024

Meer lezen

Gepost in:

ClaimCenter in de cloud: korte infosessies

In het weekend van 15 en 16 juni verhuist ClaimCenter naar de cloud. Dankzij deze upgrade, kunnen we u in de toekomst een nog betere service bieden. Hoewel de veranderingen beperkt blijven, organiseren we toch enkele korte infosessies om u vertrouwd te maken met de nieuwe omgeving.

15 mei 2024

Meer lezen

Gepost in:

Vernieuwde aanpak opleidingen schaderegelingsbevoegdheid

In ons opleidingsaanbod 2024 voorzien wij drie opleidingen rond de uitoefening van schaderegelingsbevoegdheden. Ze worden gegeven door één van onze Claims-inspecteurs.

10 januari 2024

Meer lezen

Gepost in:

Telefonische bereikbaarheid schadediensten najaar 2023

Om u tijdens de eindejaarperiode een correcte service te garanderen en om uw klanten die recent schade leden door de storm Ciaran optimaal te kunnen helpen, blijven onze schadediensten Auto, Brand, BA, Arbeidsgevallen en Arces vanaf 27 november na 14u00 enkel voor dringende zaken telefonisch bereikbaar, en dit op het nummer 02/250.98.36. Een vraag over een schadedossier? Dan raden we u aan om onze diensten in de voormiddag te bellen.

16 november 2023

Meer lezen

Gepost in:

IMA test gedeeltelijke automatisering van nieuwe bijstandsdossiers auto

Sinds enkele maanden beschikt IMA over een tool voor een versnelde onlineprocedure voor nieuwe bijstandsdossiers in auto: SELF. Voor de klanten betekent dit minder of geen wachttijd meer en de medewerkers kunnen de verwerkingstijd van de dossiers efficiënter indelen.

20 september 2023

Meer lezen

Gepost in:

Zijn de kosten van de onderdompeling van een elektrische wagen gedekt?

Als de batterij van elektrisch voertuig vuur vat, dan is het volledig onderdompelen van dat voertuig of de batterij in een bak water de simpelste manier om de brand te doven. Zijn de kosten hiervan echter gedekt in de waarborg ‘Schade aan het voertuig’?

19 september 2023

Meer lezen

Gepost in:

Desk Adjuster: nieuwe handige instructievideo’s

U behandelt een schadedossier in Desk Adjuster maar twijfelt bij een bepaalde stap? U wilt een nieuwe medewerker laten kennismaken met deze tool? Voortaan vindt u op Tango twee handige instructievideo’s die u hierbij helpen: FAQ Desk Adjuster en Desk Adjuster in de praktijk.

13 september 2023

Meer lezen

Gepost in:

Desk Adjuster: de onmisbare tool voor het regelen van kleine schades

Kleine schades snel zelf regelen doet u sinds 2019 met de Desk Adjuster. Dat is een handige online berekeningstool waarmee u schade evalueert bij uw klant thuis en meteen een regeling voorstelt met verschillende herstelopties.

25 april 2023

Meer lezen

Gepost in:

Nieuwigheden in Desk Adjuster

U regelt zelf kleinere schades met Desk Adjuster? Dan wordt uw regelingslimiet vanaf 1 maart 2023 opgetrokken van 2.500 naar 3.500 euro (exclusief btw). Vanaf diezelfde datum wordt tevens een nieuwe knop ‘BEWERKEN’ toegevoegd om ramingen te wijzigen of prijzen aan te passen.

22 februari 2023

Meer lezen

Gepost in:

Diensten Non-Life en Claims opnieuw bereikbaar in de namiddag

Voortaan zijn onze diensten Non-Life en Claims opnieuw zowel in de voor- als in de namiddag telefonisch bereikbaar, en dit van 8u30 tot 12u00 en van 14u00 tot 17u00 (op vrijdag tot 16u00).

7 september 2022

Meer lezen

Gepost in:

Extra info over WASP bij elke nieuwe polis arbeidsongevallen

WASP is onze intuïtieve aangifte- en opvolgingstool voor arbeidsongevallen. Om ervoor te zorgen dat uw klant vlot met deze gratis online applicatie aan de slag kan vanaf het eerste schadegeval, bezorgen we hem (én u) voortaan extra informatie, en dit bij de opmaak van elke nieuwe polis. Hiermee kunt u uw klant helpen om zijn profiel en toegangen meteen te laten activeren.

30 augustus 2022

Meer lezen

Gepost in:

Regeling schadedossiers overstromingen: stand van zaken na een jaar

Een jaar na de overstromingen van vorige zomer maken we de balans op van onze schadedossiers. In Auto konden intussen alle 550 dossiers worden geregeld. 75% van onze 4.500 schadegevallen in Brand hebben we volledig afgesloten, 15% werd geregeld voor 90% van de voorziene reserve en in de resterende 10% keerden we een gedeeltelijke vergoeding uit. Onze afdeling Claims ziet 6 redenen waarom de regeling van sommige woningschades nog niet is afgerond.

12 juli 2022

Meer lezen

Gepost in:

Verplichte infosessie ClaimCenter in evolutie

Vanaf 19 juni wijzigt het proces voor de aangifte van schadedossiers waarin u regelingsbevoegdheid hebt. Om dit toe te lichten organiseren we een korte informatiesessie op 15, 17 en 27 juni. Deelname aan één van deze sessies is verplicht om na 19 juni vlot gebruik te kunnen blijven maken van uw regelingsvolmachten.

24 mei 2022

Meer lezen

Gepost in:

Connect360 - Eén keer aanloggen en onmiddellijk toegang tot GPA, Fiets, Claims,…

Wist u dat u vanuit Connect360 rechtstreeks kunt doorprikken naar Claimscenter zonder opnieuw aan te loggen? De gegevens van de polis of de klant worden zelfs standaard overgenomen. Vandaag was dat al mogelijk voor alles van mobility : GPA, Fiets,… maar nu werkt dit ook voor alle claims!

1 april 2022

Meer lezen

Gepost in:

Graag uw hulp voor een efficiënte regeling van stormschadedossiers

Ongeveer een maand na de doortocht van Eunice en Franklin staat onze teller op ruim 8.000 schadeaangiftes: het grootste aantal stormschadedossiers van de laatste 25 jaar. Met uw hulp werd intussen al meer dan 30% van deze claims geregeld, maar dat neemt niet weg dat onze schadebeheerders nog erg veel werk hebben en dat we onze standaard doorlooptijden ondanks alle maatregelen voorlopig niet kunnen garanderen.

25 maart 2022

Meer lezen

Gepost in:

Telefonische bereikbaarheid Claims

Voorlopig blijven onze afdelingen Claims (Auto, Brand, BA, Arbeidsongevallen en Arces) ook na 1 februari telefonisch niet bereikbaar tussen 12.00 u en 14.00 u. Deze maatregel is bedoeld om de werkvoorraad onder controle houden en u een optimale service te blijven garanderen. In de voor- en namiddag zijn deze diensten wél gewoon telefonisch bereikbaar tijdens de gebruikelijke kantooruren.

28 januari 2022

Meer lezen

Gepost in:

Een ontevreden klant? Reageer meteen!

Wie wil er nu ontevreden klanten? Niemand natuurlijk. Maar dat betekent niet dat we signalen van ontevredenheid moeten negeren. Het beste en enige antwoord is reageren, en dat binnen de afgesproken termijn. Een korte opfrissing over de te volgen procedure.

17 december 2021

Meer lezen

Gepost in:

Beperkte telefonische bereikbaarheid Claims

Van 29 november tot 7 januari 2022 zijn onze afdelingen Claims (Auto, Brand, BA, Arbeidsongevallen en Arces) alleen in de voormiddag telefonisch bereikbaar, en dit van 8.30 u tot 12.00 u. Deze tijdelijke maatregel is bedoeld om te anticiperen op de erg drukke eindejaarsperiode bij Claims zodat de kwaliteit van onze dienstverlening gegarandeerd blijft. Toch een dringende vraag voor Claims?

26 november 2021

Meer lezen

Gepost in:

Beperkte bereikbaarheid Claims Auto, Brand, BA tijdens de laatste weken van de zomer

Om onze dienstverlening ook tijdens de laatste weken van de zomer vlot te laten verlopen, zullen vanaf maandag 23 augustus de afdelingen Claims Auto, Brand, BA enkel in de voormiddag telefonisch bereikbaar zijn van 8u30 tot 12u00.

18 augustus 2021

Meer lezen

Gepost in:

Update overstromingen: verhoging van de regelingsbevoegdheid, geen opheffing van vrijstelling voor contracten via het Tariferingsbureau en twee must-do’s voor een vlotte schaderegeling

Aanvullend op de AZAP van vrijdag 16 juli over onze extra schaderegelingsmaatregelen bevestigen we dat we de limiet van uw regelingsbevoegdheid verder optrekken van 5.000 euro naar 10.000 euro (excl. btw), en dit vanaf 19/07/2021. We geven we u ook nog mee dat de opheffing van de vrijstelling niet geldt voor brandverzekeringen die via het Tariferingsbureau lopen. Voorts is het belangrijker dan ooit dat u: bij elke aangifte het gsm-nummer en het e-mailadres van uw klant vermeldt én dat u uw expertise-dossiers maximaal groepeert, en dit om snel en efficiënt hulp te kunnen bieden aan alle slachtoffers.

19 juli 2021

Meer lezen

Gepost in:

Telefonische bereikbaarheid Claims in juli en augustus

Onze Claims-medewerkers blijven in juli en augustus maximaal bereikbaar maar om uw aanvragen op een efficiënte manier te kunnen verwerken en de wachttijden niet te laten oplopen, vragen we graag uw medewerking.

2 juli 2021

Meer lezen

Gepost in:

Een nieuwe versie van ClaimCenter

Vooruitgang gedreven door team Claims, is een van de slogans van Claims. Onder ‘Vooruitgang’ past zeker ook onze geactualiseerde en gebruiksvriendelijkere versie van ClaimCenter. Vanaf vandaag is ClaimCenter beschikbaar in een up-to-date versie: CCv10.

23 april 2021

Meer lezen

Gepost in:

Hoe verhoogt u de klantentevredenheid na een woningschade?

Brand- of waterschade in huis komt letterlijk en figuurlijk heel erg ‘binnen’. Logisch dat uw klanten zich, bijvoorbeeld na de stormen van februari, afvragen of en hoe het ooit weer goed komt met hun woning. Het aangifte- en regelingsproces bij woningschade is echter minder gestructureerd en eenduidig dan dat van autoschade. Daarom ook dat 15% van uw klanten vindt dat de service beter kan.

20 mei 2020

Meer lezen

Gepost in:

Storm Ciara: maatregelen voor een snelle en efficiënte schaderegeling in brand en auto

De storm Ciara trok gisteren door ons land en veroorzaakte op verschillende plaatsen schade en overlast. Ook vandaag wordt nog een stormachtige dag met kans op schade. Uiteraard wilt u uw klanten die stormschade opliepen snel en efficiënt kunnen helpen. Daarom zetten we nog even de praktische modaliteiten voor brand en auto op een rijtje. Na een eerste evaluatie van de impact van deze storm, verwacht onze Claims-afdeling zich aan ongeveer 5 000 schadeaangiftes. Voor een vlotte regeling stellen we, als dat voor u van toepassing is, de schaderegelingsbevoegdheden bij.

10 februari 2020

Meer lezen

Gepost in:

Schadeaangiftes rechtsbijstand in ClaimCenter: de migratie is afgerond

In het weekend van 25 en 26 januari werden de lopende schadedossiers rechtsbijstand van Arces gemigreerd naar ClaimCenter. Voortaan zal ArcGa, het oude systeem van Arces, enkel nog worden gebruikt voor het beheer van een klein aantal schadedossiers die om technische redenen niet werden gemigreerd, voor het beheer van stand alone-polissen en voor de productie van nieuwe zaken.

30 januari 2020

Meer lezen

Gepost in:

Drie tips om uw klant nog beter te helpen na een autoschade

Uw klant heeft schade aan zijn auto? Een kans voor u om hem snel en professioneel aan een oplossing te helpen. En dat doet u goed, zo blijkt uit de reacties van de klanten die we bevragen na de aangifte en regeling van een autoschade. Uit onze tevredenheidsmetingen leren we ook wat hen nog wel eens dwarszit. Hieruit filterden we drie tips waarmee we samen onze service nog kunnen verbeteren.

30 januari 2020

Meer lezen

Gepost in:

Schadeaangiftes rechtsbijstand in ClaimCenter: nog plaatsen vrij voor de webinar van 8 januari

Zoals aangekondigd in de ZAP van 9 december 2019 worden alle nieuwe schadedossiers rechtsbijstand voortaan geopend in ClaimCenter. Op 8 januari organiseert Arces in samenwerking met de Business School een webinar over het gebruik van ClaimCenter voor uw rechtsbijstandsdossiers. Er zijn nog plaatsen vrij voor deze sessie.

5 januari 2020

Meer lezen

Gepost in:

Ontdek de Hier zijn we weer-berichten van onze digitale Claims-campagne

Op 28 november trapten we een communicatiecampagne af met als rode draad Vooruitgang, gedreven door Team Claims. Doel van deze campagne? U informeren over interessante Claims-nieuwtjes. Op onze facebookpagina doen we dat met seizoensgebonden Hier zijn we weer-berichten, vol preventietips van onze eigen medewerkers die u kunt delen met collega’s en klanten.

13 december 2019

Meer lezen

Gepost in:

WalkMe: laat u begeleiden bij de afhandeling van een schade via Desk Adjuster

In 2019 gingen we van start met de uitrol van Desk Adjuster, de tool waarmee u schadeaangiftes aan de woning makkelijk, snel en correct afhandelt. Als actieve gebruiker hebt u ons het voorbije jaar waardevolle feedback gegeven waarmee we aan de slag zijn gegaan. Met trots presenteren we vanaf vandaag dan ook een nieuwe functie die u begeleidt in Desk Adjuster: WalkMe.

6 december 2019

Meer lezen

Gepost in:

Schadeaangiftes rechtsbijstand ook in ClaimCenter

Vanaf 9 december opent en beheert Arces alle nieuwe schadedossiers rechtsbijstand in ClaimCenter. Na een pilootfase worden ook de bestaande schadedossiers in ClaimCenter beheerd. Door het schadebeheer van onze producten maximaal te centraliseren op dit beproefde en performante platform, verbeteren we onze samenwerking en kunnen we uw klanten sneller helpen in geval van schade.

5 december 2019

Meer lezen

Gepost in:

Lancering digitale communicatiecampagne rond Claims Non-Life

Op 28 november lanceerden we een heuse Claims-campagne met als rode draad: Vooruitgang, gedreven door Team Claims. In deze campagne brengen we u de komende maanden regelmatig relevante berichten en posts over de mensen, processen en technologie van onze Claims-afdelingen. Houd dus uw ZAP, onze website en sociale mediakanalen in de gaten …

29 november 2019

Meer lezen

Gepost in: