Stap 1: de situatie beveiligen en om hulp vragen

 

Hebt u dringend bijstand nodig van P&V?

Bel dan 02 229 00 11. Onze medewerkers helpen u 7 dagen op 7, 24 uur op 24.

Of gebruik P&V Assist. Deze app is eenvoudig en gratis te downloaden vanuit de App Store en Google Play. U betaalt enkel de kosten van de oproep naar de bijstandscentrale aan het tarief van een normaal telefoongesprek.

Om snel geholpen te worden, geef de volgende informatie door:

  • uw adres
  • het telefoonnummer waar we u kunnen bereiken
  • het nummer van uw verzekeringscontract

Sturen van een hersteller

In dringende gevallen sturen wij een erkend vakman om het nodige herstelwerk te doen (waterschade, loodgieterij, verwarming, ramen, dak …), zodat u in uw woning kunt blijven wonen. Wij nemen de verplaatsingskosten en het eerste uur arbeidsloon op ons. Bent u verzekerd voor de geleden schade, dan betalen wij u de facturen terug, na aftrek van de contractuele vrijstelling.

Als uw woning onbewoonbaar is, zorgen wij voor een verblijf van maximaal vijf nachten in een hotel.

Stap 2: de schade aangeven 

De aangifte

Uw P&V-adviseur helpt u graag verder. Hij zorgt voor de schadeaangifte en staat u bij vanaf de aangifte tot de herstelling.

Bezorg binnen acht dagen de volgende gegevens aan uw P&V-adviseur:

  • een gedetailleerde beschrijving van de schade
  • bewijsstukken van de schade (foto’s, aankoopfacturen …)
  • een schatting van de schade
  • de volledige contactgegevens van de betrokken partijen
  • uw bankgegevens en of u btw-plichtig bent

Stap 3: we openen uw schadedossier  

Ontvangstbevestiging van uw schadeaangifte 

Binnen 24 uur na ontvangst van uw schadeaangifteformulier, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging. Hierin vindt u de volgende informatie:
  • uw dossiernummer 
  • de gegevens van de expert, indien van toepassing 
  • eventueel een vraag naar extra informatie

 

Vragen over uw schadedossier? 

Hebt u vragen over uw schadedossier, contacteer dan uw P&V-adviseur, hij kan u het beste verder helpen. 

U kunt ook de beheerder van uw schadedossier contacteren. U kunt deze gegevens terugvinden op de brief of de e-mail die u van ons kreeg toen uw dossier werd geopend. 

Stap 4: de herstelling of vergoeding van uw schade 

Is uw schadegeval gedekt door uw brandverzekering, dan kunnen wij de schade vergoeden.

Afhankelijk van de aard van de schade, zijn er verschillende mogelijkheden om uw schade te herstellen. We helpen u graag bij de keuze die het beste aansluit bij uw schadegeval.

  1. Herstelling door uzelf: u voert zelf de herstelling uit en ontvangt een op voorhand afgesproken bedrag op uw bankrekening.
  2. Herstelling in natura : een van onze herstellers komt bij u ter plaatse om de afgesproken werken uit te voeren. U betaalt niets, enkel een eventuele vrijstelling.
  3. De herstelling gebeurt door een bedrijf naar keuze: wij storten het afgesproken bedrag onmiddellijk op uw bankrekening.

Als een expert ter plaatse moet komen om de schade te beoordelen, dan ontvangt u het bedrag van de schadevergoeding ten laatste tien dagen na de ontvangst van het definitief rapport.