Boete in Italië voor arm uit raam steken

Gepost in: Auto Voertuig Preventie

Image of the blog article

Gaat u met de auto op vakantie naar Italië? Let op: sommige verkeersregels in Italië kunnen verrassend zijn. Uw arm uit het raam steken, bijvoorbeeld, kan u een boete van 168 euro opleveren. Deze regel, vaak onbekend bij zowel toeristen als lokale bestuurders, verplicht u om beide handen aan het stuur te houden. Ze is bedoeld om het risico bij manoeuvres of ongevallen te beperken.

Snel betalen is de boodschap

Tijdens de zomervakantie wordt er vaak gecontroleerd op de Italiaanse wegen. Het is dus verstandig om de lokale verkeersregels te kennen voor u vertrekt.


Goed om weten: de boete kan met 30% worden verminderd als u ze binnen de 5 dagen betaalt. Maar opgelet: na 60 dagen verdubbelt het bedrag.

Goed geïnformeerd en goed verzekerd

Deze minder bekende verkeersregel toont aan hoe belangrijk het is om goed geïnformeerd te zijn... én goed verzekerd. Een overzicht van alle Europese verkeersregels vindt u op deze website


P&V staat haar klanten ook buiten de landsgrenzen bij. Lees hier wat u doet bij een auto-ongeval in het buitenland: de P&V-autoverzekering biedt dekking in het buitenland

Veilige reis! 

Vergeet niet om het lokale verkeersreglement te raadplegen voordat u op vakantie vertrekt. En houd er rekening mee dat verkeersboetes altijd voor uw eigen rekening zijn. 

Onze P&V-adviseurs staan klaar om u te helpen met een gerust hart te reizen. Meer handige tips en nuttig advies vindt u in ons vakantiedossier.

 

Dit document is een reclamedocument met daarin algemene informatie over de verzekering P&V Auto ontwikkeld door P&V, een merk van P&V Verzekeringen, en waarop het Belgische recht van toepassing is. Op deze verzekering zijn uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden in verband met de verzekerde risico’s van toepassing. We verzoeken u dus om de algemene voorwaarden en de IPID–fiches aandachtig te lezen vóór de onderschrijving. Ze zijn beschikbaar op de website www.pv.be of op eenvoudig verzoek bij een P&V-adviseur. De verzekeringsovereenkomst wordt aangegaan voor één jaar met stilzwijgende verlenging.
Bij eventuele klachten kunt u contact opnemen met een P&V–adviseur, uw bevoorrechte gesprekspartner voor al uw vragen. Hij/Zij zal alles doen om u zo goed mogelijk te helpen. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de dienst Klachtenmanagement van P&V die uw klacht of opmerking zorgvuldig zal onderzoeken. Deze dienst zal de verschillende partijen trachten te verzoenen en naar een oplossing zoeken. U kunt contact opnemen per post (Klachtenmanagement, Koningsstraat 151, 1210 Brussel), via e–mail (klacht@pv.be) of telefonisch (02/250.90.60). Als u niet akkoord gaat met de voorgestelde oplossing, dan kunt u zich wenden tot de Ombudsdienst van de Verzekeringen (de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel), telefonisch 02/547.58.71 of via e–mail (info@ombudsman-insurance.be) (https://www.ombudsman-insurance.be).
Als klant bent u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen.
Voor persoonlijk advies of een verzekeringsofferte neemt u best contact op met een van onze adviseurs. U kunt ook de volledige juridische informatie raadplegen.

 

Nieuwe artikels