Uw hospitalisatieverzekering bij P&V
 

Binnenkort wordt het beheer van uw hospitalisatieverzekering bij P&V overgenomen door Vanbreda Health Care.  De dienstverlening van Vanbreda Health Care is eenvoudiger, sneller en meer digitaal. Er is ook persoonlijke ondersteuning beschikbaar wanneer u dat nodig heeft.

Belangrijk: P&V blijft uw verzekeraar. Deze nieuwigheden hebben geen invloed op uw dekking. Betaalt u zelf één of meerdere premies, bijvoorbeeld voor een gezinslid? Ook dan hebben deze nieuwigheden geen invloed op het premie. 

Wat dekt uw hospitalisatieverzekering?
 

Wat er precies gedekt is, vindt u in de voorwaarden van uw polis. In de veelgestelde vragen en antwoorden (onderaan deze pagina) leggen we uit hoe u uw polisvoorwaarden kan opvragen bij Vanbreda Health Care. In het algemeen is het volgende gedekt:

  • Hospitalisaties en bijhorende ambulante kosten (inclusief pre- en postperiode)
  • Ambulante kosten gelinkt aan ernstige ziekten
    Opgelet: niet elke polis heeft een waarborg ernstige ziekten. Kijk zeker uw polis na.

Wat zijn ernstige ziekten?
Sommige aandoeningen worden erkend als ‘ernstige ziekte’, zoals kanker of diabetes. Voor deze ziekten worden ambulante kosten terugbetaald, zoals bijvoorbeeld behandelingen.  

Beheer via Vanbreda Health Care – nieuwe manier van werken
 

  • Een hospitalisatie aangeven, kosten indienen, lopende dossiers opvolgen of gegevens aanpassen – zoals uw rekeningnummer? Dit kan snel en eenvoudig met de Vanbreda-app of het webportaal.
  • Liever niet digitaal? Bij Vanbreda Health Care kunt u uw hospitalisatieverzekering ook beheren via e-mail, post of telefonisch contact. U kiest de manier die het best bij u past.

  • Maak gebruik van twee nieuwigheden die zorgen voor extra comfort:
      
    • Medi-Link: met deze derdebetalersregeling worden ziekenhuisfacturen rechtstreeks geregeld tussen het ziekenhuis en de verzekeraar.
    • AssurPharma: uw apotheekkosten indienen? Laat je barcode scannen bij de apotheek en klaar. De kosten worden automatisch doorgestuurd én snel terugbetaald (indien gedekt).


Image of a man thinking

Vanaf wanneer?
 

Dit hangt af van de vervaldag van de polis van uw werkgever en is dus voor iedereen verschillend. Uw werkgever heeft u geïnformeerd over de startdatum van de nieuwe dienstverlening. Bent u gepensioneerd? Dan heeft u van P&V een brief ontvangen waarin u de startdatum kan terugvinden.

Vanaf de startdatum gelden deze algemene regels:   

  • Dienstverlening via Vanbreda Health Care:
    • Aangifte hospitalisaties en bijhorende ambulante kosten (pre- én post): als de ziekenhuisopname gestart is op of na de startdatum van de nieuwe dienstverlening. 
    • Ernstige ziekten: 
      • Aanmaak nieuw dossier (louter de opening van het dossier): als de eerste kosten gemaakt* zijn op of na de startdatum van de nieuwe dienstverlening. 
      • Indienen ambulante kosten: als de kosten gemaakt* zijn op of na de startdatum van de nieuwe dienstverlening. 
  • Dienstverlening via P&V
    • Aangifte hospitalisaties en bijhorende ambulante kosten (pre- én post): als de ziekenhuisopname gestart is vóór de startdatum van de nieuwe dienstverlening. 
    • Ernstige ziekten:
      • Aanmaak nieuw dossier (louter de opening van het dossier): als de eerste kosten gemaakt* zijn vóór de startdatum van de nieuwe dienstverlening. 
      • Indienen ambulante kosten: als de kosten gemaakt* zijn vóór de startdatum van de nieuwe dienstverlening. 

*Wat bedoelen we met gemaakte kosten? Voor prestaties en onderzoeken geldt de datum waarop de prestatie (bijv. doktersconsultatie) of het onderzoek (bijv. MRI-scan) heeft plaatsgevonden. Voor geneesmiddelen en medisch materiaal geldt de datum van aankoop of de factuurdatum (bijv. bij huur van een medisch toestel).

Uw gegevens gaan veilig mee naar Vanbreda Health Care 

 

Alle gegevens die P&V over uw verzekering heeft, inclusief uw persoonlijke informatie, worden veilig overgedragen.

Hebt u een lopend dossier voor een ernstige ziekte? Geen zorgen — ook die informatie wordt mee overgezet (inclusief die van recent geopende dossiers bij P&V). 

U hebt snel toegang tot uw dossier via de Vanbreda-app en het -webportaal. Daar kunt u het raadplegen en eenvoudig nieuwe kosten indienen die gemaakt zijn na de startdatum van de nieuwe dienstverlening. 

Opgelet: als u het dossier pas recent bij P&V hebt aangemaakt, kan het even duren voordat het dossier zichtbaar is in de Vanbreda-app en het -webportaal. De overdracht neemt even tijd in beslag. 

Veelgestelde vragen