Een auto-ongeval zonder tegenpartij: wat te doen?

Ik ben een Actel-klant: van ongeval tot herstelling in vier stappen

Bij een auto-ongeval is P&V uw beste partner. Van de bijstand tot de vergoeding, we begeleiden u bij elke stap. Ontdek hier wat te doen bij een ongeval zonder tegenpartij als u omnium verzekerd bent.

Stap 1: beveilig de situatie en vraag om hulp

 

Een ongeval? Dit doet u eerst

  • Beveilig eerst de situatie.
  • Gewonden? Bel de hulpdiensten op het nummer 101 (of 112 overal in Europa).

Tip: Neem een foto van het ongeval.

 

Dringend bijstand nodig? Bel 02 229 67 00

Onze medewerkers helpen u 7 dagen op 7, 24 uur op 24. 

Om snel geholpen te worden, geef de volgende informatie door: 

  • de plaats van het ongeval (gemeente, straat, kilometerpaal ...)
  • het telefoonnummer waar we u kunnen bereiken
  • het nummer van uw verzekeringscontract (dat staat op uw groene kaart)

Stap 2: geef de schade aan

Vul het aangifteformulier in

  • Vul ter plaatse een Europees aanrijdingsformulier in.

 

Het aangifteformulier

Bezorg ons binnen acht dagen de volgende gegevens:

  • het ingevulde en ondertekende Europees aanrijdingsformulier
  • een kopie van het proces-verbaal als de politie ter plaatse was
  • alle bewijsstukken die uw schade aantonen, bijvoorbeeld foto’s
  • de gegevens van de garage waar u uw wagen wilt laten herstellen. Kies uit deze lijst de garage van uw voorkeur. Een garage uit het P&V-netwerk biedt heel wat voordelen. Verkiest u toch een andere garage, geef ons dan de naam en het adres door.

Stuur het ingevulde formulier via mail naar claims@actel.be

Stap 3: uw schadedossier wordt geopend 

Ontvangstbevestiging van uw schadeaangifte 

Binnen 24 uur na ontvangst van uw schadeaangifteformulier, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging. Hierin vindt u de volgende informatie:
 
  • uw dossiernummer 
  • de bevestiging dat u uw hersteller kunt contacteren
  • de gegevens van de expert (indien van toepassing)
 

Vragen over uw schadedossier? 

Hebt u vragen over uw schadedossier, bel dan naar 02 229 68 11.
Eén van onze beheerders helpt u graag verder.
 

Stap 4: uw wagen wordt hersteld 

Uw wagen wordt hersteld door een garage uit het P&V-netwerk

 

  • Kiest u voor een door P&V erkende garage? In dat geval betalen wij rechtstreeks de factuur aan de garage. Enkel de eventuele vrijstelling is voor uw rekening. 
  • U krijgt gratis een vervangwagen voor de volledige duur van de herstelling.
     

Niet akkoord met het expertisebedrag?

Bent u het niet eens met het door de expert vastgestelde schadebedrag? Neem dan contact op met onze medewerkers op het nummer 02 229 68 11.