De verzekering voor uw woning


Of u nu huurder of eigenaar bent, een brandverzekering is nooit een overbodige luxe. Niemand wil graag zelf opdraaien voor de kosten van een brand of waterschade.

Met de brandverzekering Ideal Woning van P&V Verzekeringen geniet u van een prima basisbescherming en kunt u in alle vrijheid opteren om bepaalde zaken extra te verzekeren. Bij noodgevallen zorgen we voor onmiddellijke hulp en bij schade staat uw P&V-adviseur aan uw zijde om de beste oplossing voor u te vinden.

Ik wil graag advies over dit product


IK BEN AL KLANT

Ik ben nog geen klant

Zes redenen om voor onze brandverzekering te kiezen

Geschikt voor huurders en eigenaars

U kiest zelf welke extra’s u wilt verzekeren

Uw P&V-adviseur staat aan uw zijde voor al uw vragen

Prima verzekerd tegen het onverwachte

Dringende bijstand nodig, we helpen u 24/7

Kies zelf hoe uw schade hersteld wordt

Boek nu uw verzekeringscheck bij uw P&V-adviseur en krijg twee bioscooptickets cadeau


Onze wereld is veel veranderd het voorbije jaar. U zit weer vol plannen, maar zijn uw verzekeringen daar wel klaar voor? Bent u zeker dat u niet te veel of te weinig verzekerd bent? Doe vóór 30 november 2021 een vrijblijvende verzekeringscheck bij uw P&V-adviseur en krijg twee bioscooptickets cadeau.

Contacteer mijn adviseur

* Lees de voorwaarden van deze actie 

Een sterke brandverzekering als huurder

Huurdersaansprakelijkheid

In Vlaanderen en Wallonië bent u als huurder wettelijk verplicht om een verzekering “huurdersaansprakelijkheid” af te sluiten. Ontstaat er bijvoorbeeld brand door een oververhitte frituurpan (en u bent hier zelf voor verantwoordelijk), dan moet u de schade aan de woning betalen. Op zo'n moment komt uw brandverzekering echt goed van pas. 

 

Schade aan uw inhoud

Werden uw meubels of andere persoonlijke zaken beschadigd door bijvoorbeeld een brand of een waterlek? Dankzij uw woningverzekering hoeft u zelf niet voor de kosten op te draaien.

 

Schade aan derden

Vergat u de kraan van uw bad dicht te draaien en sijpelde het water door bij uw onderbuur? Uw brandverzekering vergoedt uw schade en die van uw onderbuur.

 

Een sterke brandverzekering als eigenaar

Schade aan uw woning

Wordt uw woning beschadigd door bliksem, brand, storm, overstroming of door een botsing, ontploffing of natuurramp? Dan kunt u rekenen op uw brandverzekering om de schade te vergoeden.

 

Schade aan uw inhoud

Werden uw bezittingen of uw interieur beschadigd door bijvoorbeeld een brand of een waterlek? Dankzij uw woningverzekering hoeft u zelf niet voor de kosten op te draaien.

 

Schade aan derden

Door een storm kwamen enkele dakpannen van uw huis los en waaiden ze op de veranda van uw buurman. Uw brandverzekering vergoedt uw schade en die van uw buurman.

 

Een vraag of opmerking? Neem dan contact op met een P&V-adviseur.

 

Extra verzekerd


U bent ook verzekerd voor de schade veroorzaakt aan uw woning bij (een poging tot) diefstal of vandalisme. Om u te verzekeren tegen diefstal van uw inhoud, moet u wel de optie 'Diefstal en vandalisme van de inhoud' kiezen.

En wist u dat u zelfs verzekerd bent voor plaatsen buiten uw woning zoals

 
  • uw garage op een ander adres
 
  • het vakantieverblijf dat u huurt (wereldwijd)
 
  • het gehuurde studentenverblijf van uw zoon of dochter (wereldwijd)
 
  • de zaal die u huurt voor een familiefeest
 

Verhuist u? Dan zijn beide woningen verzekerd gedurende zestig dagen.

 

Ideal Woning


Uw brandverzekering Ideal Woning bestaat uit een sterke basisverzekering die u kunt aanvullen met extra opties zoals drie optionele waarborgen en drie packs. Samen met uw P&V-adviseur kunt u dus zelf uw verzekering samenstellen volgens uw behoeften.

 

Uw extra opties

 

Rechtsbijstand

Hebt u een geschil met iemand dat voortvloeit uit een schadegeval aan uw woning? Met deze optionele waarborg zorgen we voor uw verdediging. Liefst via een minnelijke schikking, maar indien nodig via een rechterlijke procedure. De kosten voor uw verdediging (advocaat, erelonen…) nemen we dan voor onze rekening.

 

Onrechtstreekse verliezen

Een schadegeval leidt vaak tot tal van extra kosten (verplaatsingen, telefoon…). Met deze optionele waarborg verhogen we uw schadevergoeding met 10% (op de contractueel verschuldigde vergoeding).

 

 

Diefstal

Met deze optie vergoeden we:

  • de zaken die uit uw woning of bijgebouw worden gestolen of beschadigd
  • de zaken die gestolen worden uit uw hotelkamer of vakantieverblijf
  • als u op straat wordt overvallen of bestolen met geweld of onder bedreiging

U kunt deze optionele waarborg verder aanvullen met een Pack Diefstal+ om de vergoedingslimieten (het maximum bedrag dat we u uitbetalen) te verhogen.

 

Pack woning+

Met dit pack verhoogt u de vergoedingslimieten van uw basisverzekering en geniet u van extra verzekerde zaken. Twee concrete voorbeelden. Breekt het glas van uw televisietoestel of multimediascherm van meer dan 11 inch (circa 30 cm), dan vergoeden wij u die. Ook de inhoud van uw diepvriezer is verzekerd, bij een onvoorziene stroomonderbreking door uw energieleverancier.

 

Ontdek de infofiche Pack Woning+

Pack Tuin

Met dit pack breidt u als eigenaar uw brandverzekering uit naar uw tuin en zijn inhoud. Twee concrete voorbeelden. Na schade door een storm of hagelbui vergoeden we u om uw tuin weer perfect in orde te brengen. Ook de schade aan uw zonwering, stoffen luifels en windschermen wordt betaald.

 

Ontdek hier de infofiche Pack Tuin

Pack Diefstal+

Met dit pack kunt u, aanvullend op de optionele waarborg ‘Diefstal en vandalisme van de inhoud’, uw bezittingen nog beter verzekeren. Zo verdubbelt dit pack in heel wat gevallen de vergoedingslimieten (het maximum bedrag dat wij u uitbetalen).

 

Ontdek de infofiche Diefstal+

We helpen u 24/7


Hebt u na schade aan uw woning dringend bijstand nodig? Dan kunt u op ons rekenen. Bel P&V Bijstand Woning: 02 229 00 11 (24/7) of gebruik de app P&V Assist en wij helpen u verder.

 

Sturen van een slotenmaker

Bent u uw sleutels verloren, of werden ze gestolen of beschadigd? We sturen een slotenmaker en nemen de verplaatsingskosten en het eerste uur arbeidsloon op ons.

 
 
 

Sturen van een hersteller

In dringende gevallen sturen we een erkende vakman om het nodige herstelwerk te doen (waterschade, loodgieterij, verwarming, ramen, dak … ), zodat u in uw woning kunt blijven wonen. We nemen de verplaatsingskosten en het eerste uur arbeidsloon op ons. Bent u verzekerd voor de geleden schade, dan betalen wij u de facturen terug.

 

Dringende terugkeer

Bent u bij een schadegeval aan uw woning ver van huis en is uw aanwezigheid vereist? Dan zorgen wij voor de organisatie van uw terugkeer en nemen we de kosten hiervan (trein, vliegtuig … ) op ons.

 

Bewakingsdienst en meubelbewaarplaats

Indien nodig zorgen we tijdelijk (maximaal 48 uur) voor de bewaking van uw woning om uw goederen te beschermen. Moet een deel van de inhoud snel worden opgeslagen, dan brengen we alles over naar een meubelbewaarplaats. We nemen de kosten voor de opslag ervan tijdelijk (maximaal 30 dagen) op ons.

 

Verhuizing

Als uw woning onbewoonbaar is, zorgen we voor de verhuizing van de inhoud naar uw nieuwe verblijfplaats (in België).

 
 
 

Voorlopige huisvesting

Als uw woning onbewoonbaar is, zorgen wij voor een verblijf (maximaal 5 nachten) in een hotel.

 

Opvang minderjarige kinderen

Indien nodig zorgen we voor de opvang van de minderjarige gezinsleden en samenwonende hulpbehoevende volwassenen (maximaal 7 dagen) na het schadegeval.

 

Honden en katten

Als uw hond(en) en/of kat(ten) niet meer in uw woning kunnen verblijven, dan zorgen wij voor een tijdelijk (maximaal 30 dagen) verblijf in een dierenpension.

 

Schade?

 

Uw P&V-adviseur aan uw zijde

Hebt u schade aan uw woning? Groot of klein, uw adviseur staat aan uw zijde om zo snel mogelijk de beste oplossing voor u te vinden. Hij zorgt voor de schadeaangifte en staat u bij tijdens het hele herstelproces en de afwikkeling ervan. Zo hoeft u zich nergens zorgen over te maken.

 

Uniek: u kiest de oplossing

Voor kleinere schadegevallen tot 2 500 euro (zoals een gebroken ruit of een waterlek) kiest u zelf welke oplossing u verkiest. Of u herstelt de schade zelf en wordt daarvoor vergoed. Of u doet beroep op een van onze herstellers. Uw adviseur staat garant voor een snelle schaderegeling.

Tip: bewaar na een schadegeval alle mogelijke bewijsstukken, zoals facturen, foto’s…

Een vraag of opmerking? Neem dan contact op met een P&V-adviseur.

 

Nieuwe blogartikels

Tip

Wij raden u aan om zeker het informatiedocument en de algemene voorwaarden te lezen van de verzekering die aan uw noden voldoet. Deze documenten zijn beschikbaar op deze website of bij uw verzekeringstussenpersoon.

Wettelijke bepalingen

  • Het contract voor deze verzekering wordt afgesloten voor een periode van één jaar en wordt elk jaar stilzwijgend verlengd. 
  • Om uw risicoprofiel te bepalen, hanteren we enkele segmentatiecriteria.
  • Alle informatie over de diensten en producten op deze website is onderworpen aan de regels van de Belgische wetgeving. 
  • De verzekering P&V Ideal Woning is onderhevig aan uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden die van toepassing zijn op het verzekerde risico: alvorens deze verzekering af te sluiten, adviseren wij u kennis te nemen van het informatiedocument van dit product en de algemene voorwaarden van toepassing op deze verzekering beschikbaar op deze site of via uw verzekeringstussenpersoon. 
  • Als klant bent u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen. 
  • Als u een klacht of opmerking hebt, kunt u contact opnemen met uw verzekeringstussenpersoon of de afdeling Klachtenmanagement.  De gegevens van de dienst Klachtenmanagement van P&V zijn: 
    • e-mail: klacht@pv.be.
    • post: Klachtenmanagement van P&V, Koningsstraat 151, 1210 Brussel
  • U kunt de Ombudsman van de Verzekeringen contacteren via www.ombudsman.as.
  • Neem voor persoonlijk advies of een verzekeringsofferte contact op met een verzekeringstussenpersoon
  • U kunt ook de volledige juridische informatie raadplegen.
 

Uitsluitingen en beperkingen

Op de verzekering P&V Ideal Woning zijn uitsluitingen en beperkingen van toepassing. Hierbij enkele voorbeelden uit de informatiefiche. Voor een volledig overzicht van alle uitsluitingen, beperkingen, vergoedingslimieten en de toepasbare vrijstelling dient u de algemene en de bijzondere voorwaarden te raadplegen.

Ongeacht de gekozen formule, P&V vergoedt nooit de schade:

  • In bijstand woning: de schade in caravans en schade aan huishoud- of audiovisuele toestellen
  • Schade aan het voorwerp zelf dat een botsing heeft veroorzaakt, bijvoorbeeld een boom die op uw woning is gevallen of een wagen die tegen uw gevel botste
  • Schade door het niet verwarmen tijdens de vorstperiode (in het geval dat de installatie niet leeggemaakt werd)

Er bestaan beperkingen:

  • Bij elke materiële schade valt er een vrijstelling van 215,77 euro*, ten laste van de verzekerde zelf (geïndexeerd)
  • BA gebouw vergoedt tot 21.517.116 euro* voor lichamelijke schade en 1.075.832 euro* voor materiële schade
  • Maximale tussenkomst van 15.000 euro bij overlijden voor alle verzekerden door een ongeval in het kader van de basiswaarborgen (Abex 730)
  • Expertisekosten voor een onafhankelijke expert zijn afhankelijk van de geschatte schade en kunnen nooit meer bedragen dan 12.500 euro, tenzij het Pack Woning + is onderschreven (dan zijn de expertisekosten maximaal 24.727,37 euro) (Abex 730)
*Deze bedragen zijn gekoppeld aan de index der consumptieprijzen. Basisindex november 1992, nl. 113,77 euro (basis 1988 = 100).