De P&V Fietsverzekering: testimonial van een gelukkige klant

Gepost in: Over P&V Fiets

Image of the blog article

U leegde uw spaarpot, of uw familie en vrienden gaven u een financieel duwtje in de rug om eindelijk een prachtige nieuwe fiets te kopen. En nu twijfelt u over een fietsverzekering. In een interview met Het Laatste Nieuws, getuigde Bart , een 62-jarige P&V Fiets-klant uit Leuven, over zijn ervaring met de fietsverzekering van P&V. Hieronder een korte samenvatting.

Waarom een fietsverzekering?

Bart is een fervent fietser en verplaatst zich dan ook zoveel mogelijk met zijn tweewieler. Hij kocht een elektrische fiets van 3 000 euro en vond dat hij die maar best kon verzekeren. Daarom sloot hij bij P&V een fietsverzekering af die hem 9 euro per maand kost en hem dekt tegen diefstal en materiële schade, naast bijstand bij diefstal, pech, vandalisme of ongeval.

Waarom moest Bart zijn fietsverzekering inschakelen?

Na een bezoek aan de kapper was de fiets van Bart spoorloos. Ondanks dat hij goed op slot zat, werd hij gestolen. Die diefstal was een behoorlijk emotionele klap voor Bart. Zodra hij over de shock heen was, contacteerde hij de politie en zijn P&V-adviseur om de diefstal aan te geven.

Wat gebeurde er na de aangifte bij zijn verzekeraar?

De verzekering betaalde Bart de volledige aankoopprijs van zijn fiets terug. Die was slechts vier maanden oud op het ogenblik van de diefstal. Daardoor kon Bart een nieuwe elektrische fiets kopen.

Bart is opgelucht over de afwikkeling van dit avontuur en is overtuigd van het nut van zijn verzekering, die hem voor een bescheiden bedrag gemoedsrust geeft.

Diefstal, ongeval, technische bijstand ... een verzekering die u geruststelt

Sinds P&V in 2020 haar fietsverzekering lanceerde, kwam ze al tussen in 21 schadegevallen: voornamelijk diefstallen, maar ook valpartijen. Voor P&V betekent het verzekeren van haar fietsklanten vooral ook: hen geruststellen.

Met de P&V-fietsverzekering kunt u zich in alle veiligheid overgeven aan puur fietsplezier. P&V Fiets biedt u naast een zeer volledige dekking via een maandelijkse abonnementsformule, ook persoonlijk advies van uw P&V-adviseur. Bereken hier uw premie.

 

Dit document is een reclamedocument met daarin algemene informatie over de verzekering P&V Fiets ontwikkeld door P&V, een merk van P&V Verzekeringen, en waarop het Belgische recht van toepassing is. Op deze verzekering zijn uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden in verband met de verzekerde risico’s van toepassing. We verzoeken u dus om de algemene voorwaarden en de IPID–fiches aandachtig te lezen vóór de onderschrijving. Ze zijn beschikbaar op de website www.pv.be of op eenvoudig verzoek bij een P&V-adviseur. De verzekeringsovereenkomst wordt aangegaan voor één maand met stilzwijgende verlenging.

Bij eventuele klachten kunt u contact opnemen met een P&V–adviseur, uw bevoorrechte gesprekspartner voor al uw vragen. Hij/Zij zal alles doen om u zo goed mogelijk te helpen. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de dienst Klachtenmanagement van P&V die uw klacht of opmerking zorgvuldig zal onderzoeken. Deze dienst zal de verschillende partijen trachten te verzoenen en naar een oplossing zoeken. U kunt contact opnemen per post (Klachtenmanagement, Koningsstraat 151, 1210 Brussel), via e–mail (klacht@pv.be) of telefonisch (02/250.90.60). Als u niet akkoord gaat met de voorgestelde oplossing, dan kunt u zich wenden tot de Ombudsdienst van de Verzekeringen (de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel), telefonisch 02/547.58.71 of via e–mail (info@ombudsman-insurance.be) (https://www.ombudsman-insurance.be).

Als klant bent u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen. Voor persoonlijk advies of een verzekeringsofferte neemt u best contact op met een van onze adviseurs. U kunt ook de volledige juridische informatie raadplegen.

 

 

Nieuwe artikels