Hoverboards en elektrische steps: wat met de verzekering?

Gepost in: Fiets

Image of the blog article

Welke verzekering voor hoverboards en elektrische steps?

Hoverboards en elektrische steps zijn erg populair. Ook het elektrisch monowiel of de eenwieler, duikt meer en meer op in het straatbeeld. Maar wat als u of uw kind met de hoverboard of step tegen een geparkeerde wagen botst? Wie draait dan op voor de kosten?

Familiale verzekering van P&V verzekert hoverboards en elektrische steps

Eenwielers, Segways, hoverboards en elektrische steps zijn bij P&V verzekerd via de familiale verzekering (BA Gezin). Tenminste als de maximale snelheid niet hoger ligt dan 18 kilometer per uur.

Opgelet! Haalt u met uw hoverboard, monowiel, Segway of elektrische step meer dan 18 kilometer per uur, dan mag u er niet mee op de openbare weg.

Goed om weten: De familiale verzekering dekt enkel schade aan derden, niet uw eigen schade.

Meer weten?

Wilt u graag meer weten over de familiale verzekering van P&V? Of hebt u andere vragen?  Contacteer dan snel uw P&V agent. Hij beantwoordt met plezier uw vragen.

Nog geen klant bij P&V? Vind hier een agent in uw buurt. 

 

Dit document is een reclamedocument met daarin algemene informatie over de verzekering P&V Fiets ontwikkeld door P&V, een merk van P&V Verzekeringen, en waarop het Belgische recht van toepassing is. Op deze verzekering zijn uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden in verband met de verzekerde risico’s van toepassing. We verzoeken u dus om de algemene voorwaarden en de IPID–fiches aandachtig te lezen vóór de onderschrijving. Ze zijn beschikbaar op de website www.pv.be of op eenvoudig verzoek bij een P&V-adviseur. De verzekeringsovereenkomst wordt aangegaan voor één maand met stilzwijgende verlenging.

Bij eventuele klachten kunt u contact opnemen met een P&V–adviseur, uw bevoorrechte gesprekspartner voor al uw vragen. Hij/Zij zal alles doen om u zo goed mogelijk te helpen. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de dienst Klachtenmanagement van P&V die uw klacht of opmerking zorgvuldig zal onderzoeken. Deze dienst zal de verschillende partijen trachten te verzoenen en naar een oplossing zoeken. U kunt contact opnemen per post (Klachtenmanagement, Koningsstraat 151, 1210 Brussel), via e–mail (klacht@pv.be) of telefonisch (02/250.90.60). Als u niet akkoord gaat met de voorgestelde oplossing, dan kunt u zich wenden tot de Ombudsdienst van de Verzekeringen (de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel), telefonisch 02/547.58.71 of via e–mail (info@ombudsman-insurance.be) (www.ombudsman-insurance.be).

Als klant bent u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen. Voor persoonlijk advies of een verzekeringsofferte neemt u best contact op met een van onze adviseurs. U kunt ook de volledige juridische informatie raadplegen.

Nieuwe artikels