Een auto-ongeval zonder tegenpartij: wat te doen?  

Van ongeval tot herstelling in vier stappen:

Bij een auto-ongeval is P&V uw beste partner. Van de bijstand tot de vergoeding, we begeleiden u bij elke stap. Ontdek hier wat te doen bij een ongeval zonder tegenpartij als u omnium verzekerd bent.

Stap 1: beveilig de situatie en vraag om hulp

 

Een ongeval? Dit doet u eerst

  • Beveilig eerst de situatie.
  • Gewonden? Bel de hulpdiensten op het nummer 101 (of 112 overal in Europa).

Tip: Neem een foto van het ongeval. 

 

Dringend bijstand nodig? Bel 02 229 00 11

Onze medewerkers helpen u 7 dagen op 7, 24 uur op 24.

Om snel geholpen te worden, geef de volgende informatie door: 

  • de plaats van het ongeval (gemeente, straat, kilometerpaal ...)
  • het telefoonnummer waar we u kunnen bereiken 
  • het nummer van uw verzekeringscontract (dat staat op uw groene kaart) 

Stap 2: de schade aangeven 

Vul het aangifteformulier in 

  • Vul ter plaatse een Europees aanrijdingsformulier in.

Het aangifteformulier

Bezorg binnen acht dagen de volgende gegevens aan uw adviseur:

  • het ingevulde en ondertekende Europees aanrijdingsformulier
  • een kopie van het proces-verbaal als de politie ter plaatse was
  • alle bewijsstukken die uw schade aantonen, bijvoorbeeld foto’s
  • de gegevens van de garage waar u uw wagen wilt laten herstellen. 

Selecteer uit deze lijst de garage van uw voorkeur. Kiezen voor een garage uit het P&V-netwerk biedt heel wat voordelen. Verkiest u toch een andere garage, geef ons dan de naam en het adres door.

Stap 3: uw schadedossier wordt geopend 

Ontvangstbevestiging van uw schadeaangifte 

Binnen 24 uur na ontvangst van uw schadeaangifteformulier, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging. Hierin vindt u de volgende informatie:
  • uw dossiernummer 
  • de bevestiging dat u uw hersteller kunt contacteren
  • de gegevens van de expert (indien van toepassing)
 

Vragen over uw schadedossier? 

Hebt u vragen over uw schadedossier, contacteer dan uw P&V-adviseur, hij kan u het beste verder helpen. 

U kunt ook de beheerder van uw schadedossier contacteren. U kunt deze gegevens terugvinden op de brief of de e-mail die u van ons kreeg toen uw dossier werd geopend. 

Stap 4: de herstelling van uw wagen 

Hebt u een omniumverzekering? Na akkoord van P&V, kunt u uw wagen direct laten herstellen. 

Uw wagen wordt hersteld door een garage uit het P&V-netwerk

  • Kiest u voor een door P&V erkende garage? In dat geval betalen wij rechtstreeks de factuur aan de garage. Enkel de eventuele vrijstelling is voor uw rekening. Door de keuze voor een door P&V erkende hersteller, krijgt u een korting op uw vrijstelling.
  • U krijgt gratis een vervangwagen voor de volledige duur van de herstelling.
U wilt uw wagen niet laten herstellen? Contacteer dan uw P&V-adviseur. De schadevergoeding kan gestort worden op uw bankrekening. De eventuele vrijstelling is voor uw rekening.

 

Niet akkoord met het expertisebedrag?

Bent u het niet eens met het door de expert vastgestelde schadebedrag? Neem dan contact op met uw P&V-adviseur.